Pynt til fest med Norgesglass

glass 1

De fleste av oss har minner om disse glassene med Norge sirlig inngravert på  siden. Kanskje stående på bestemors kjøkken, fulle av syltetøy eller fruktgelé,  påført hvite merkelapper med syltetøynavn og dato. Den gangen hørte glasset  til på kjøkkenet eller i matboden. I dag kan du bruke de nostalgiske  glassene overalt i huset, og bare fantasien setter grenser for bruksmetodene.

This slideshow requires JavaScript.

Ei som også har falt fullstendig for de gamle glassene, er Ania Holgersen. Hun  har samlet sammen ca. førti av de største glassene og da hun skulle feire  navnedagen til den fem måneder gamle sønnen, brukte hun dem til bordpynt.

3083526137_4511821a

– Jeg så noen som hadde pyntet til bryllup med norgesglass, forteller hun og  viser oss langbordet hun har dekket i teltet i hagen. – Det syns jeg var så fint, så da jeg skulle feire navnedag, ville jeg gjøre  det samme.

3134714079_4511809a

Langs bordet står glassene oppstilt, fylt med friske blomster.

4292141793_4511790a

– Noen av glassene hadde jeg, andre har jeg lånt eller kjøpt, sier hun. – jeg  betalte vel en førti, femti kroner stykket for de jeg måtte kjøpe. Etter  festen skal jeg bruke det til andre ting, noen skal jeg blant annet lage en  vegglampe av. Jeg får mange av ideene fra en nettside som heter  pinterest.com, der har de mange kreative forslag til så mangt, blant annet  altså hvordan man kan bruke norgesglass.

3838755051_4511792a

Legg igjen en kommentar

